2010. ápr 21.

Fóti dal

írta: vargaagnes
Fóti dal

Korábban is jártam már a fóti Somlyón, de van, amit csak most tudtam meg, amikor olvasgattam erről a különleges és hangulatos helyről. Röviden: egy változatos felszínű hegyecske Fót határában, nagyon gazdag, sőt egyedi növény-, és állatvilággal.

Odafelé érdemes benézni a fiatal Ybl Miklós által tervezett templomba. A sétaút elején a Fáy présház is nevezetes hely - Vörösmarty borozgatott és írta versét ott. Az épület fölött, a dombon levő különös relikvia egy másik kort idéz...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szóval mielőtt útnak indulnánk, érdemes utánanézni, mert a helyszínen (nekünk legalábbis) sajnos nem sokat segítettek  a táblák és számok. Elvileg létezik, vagy létezett vezető füzet, amivel mi nem találkoztunk. Az ország egyik legöregebb molyhos tölgyét nélküle is megtaláltuk, úgy is lenyűgöző, hogy még nem tudtuk róla, amit lehet. Tervben  a következő látogatás: mikor már itt lesznek a gyurgyalagok megkeressük  (nem csak keressük:) a löszfalat, ahol  fészkelnek, a mészkőfalat, és hátha látunk fóti boglárka lepkét...

De most is jól éreztük magunkat :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Én inkább hasaltam...

Így április közepén a látványos és szép virágok közül a nőszirmoké volt a főszerep.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aki tudja a pontos nevüket, kérem írja meg!

Nyereménysorsolás később :), addig is remélhetőleg folytatás következik.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Pá!

Szólj hozzá

virág nőszirom fóti somlyó